Mijn aanpak als SEA marketeer
Gezamenlijk richting geven aan een bepaald doel staat bij ons in de basis van een traject. Er zal eerst een SEA scan gedaan worden waarbij we kijken waar de kansen liggen voor uw website i.c.m. het SEA kanaal. Uit deze scan zal een plan van aanpak opgesteld worden en op basis KPI’s en targets gaan we deze aansturen. Op deze manier ontwikkelen we een juiste SEA strategie en behalen we het maximale uit de campagnes met focus op ROI.
Naast de focus die we hebben op de campagnes is accountstructuur en kwaliteit van groot belang. Uiteindelijk spelen deze aspecten een rol bij de kosten die u betaald per click. Op basis van een zoekwoorden analyse zal er gekeken worden naar relevante brede en longtail zoekwoorden, waar regelmatig naar gezocht wordt door potentiële klanten.
Vervolgens sluiten we de advertentieteksten hier op aan en wordt er constant gekeken naar kwaliteitsscores. Doormiddel van bidmanagement behouden we de focus op ROI en niet te vergeten een gezond account!
De werkwijze verdelen wij in vijf stappen die de basis vormen van het gehele traject;
– De scan waarin de kansen en mogelijkheden zichtbaar worden
– Plan van aanpak
– Uitvoering van werkzaamheden
– Analyse van de resultaten d.m.v. heldere rapportages en dashboards
– Evaluatie en learnings vanuit de cijfers & vooruitblik