Scale – up

Een onderneming kan zichzelf scale-up noemen wanneer deze onderneming zich in de groeifase bevindt. In deze fase heeft het een bewezen concept en een daaraan gekoppelde omzet. Groeien is een gezonde maar lastige uitdaging. Om door te groeien van start-up naar scale-up is dan ook niet voor elke onderneming weggelegd. 

Scale-up vs. start-up

Er zijn geen harde voorwaarden voor een scale up. Echter kan je over het algemeen spreken van een start-up wanneer deze minimaal 5 jaar bestaat en een omzet van 10 miljoen heeft bereikt in de eerste 10 jaar. Er is potentieel om een brede markt te betreden en uitrol naar het buitenland behoort tot de mogelijkheden. Deze vraagstukken vragen dan ook om een andere marketingstrategie dan de startfase. In de startfase is het vooral belangrijk om een product te creëren en daar een markt voor te vinden. 

Voor meer dan 50 scale ups hebben wij

9.709.000

Extra traffic gegenereerd

68.691

Extra leads gerealiseerd

3.450.900

Omzet gegenereerd

Groeifase en marketingstrategie van scale-ups

De scale-up heeft zichzelf bewezen, er is een product market fit. Nu is het tijd om op te schalen. Hierbij veranderen niet alleen de doelstellingen maar zullen er ook andere instrumenten worden ingezet. Dit vergt over het algemeen meer kennis dan voorhanden is, een groter team en daarom andere strategie en werkwijze. Elke onderneming kan haar geld tenslotte maar een keer uitgeven. Voor maximaal resultaat dient er slim te gebruik te worden gemaakt van schaalbare en meetbare initiatieven. Automatisering is key in deze fase. De allround marketeer komt hier vaak tekort. Er is behoefte aan verschillende experts zoals SEO- en SEA-specialisten, growth hackers, UX designers en conversie optimalisatie specialisten. Samen behartigen zij een gezamenlijk doel: maximale groei met minimale middelen.

Toegevoegde waarde van een interim of freelance online marketeer?

Binnen een start-up zie je vaak dat de founder alles zelf doet. Van sales tot marketing en van HR tot finance. Binnen een scale-up zijn deze rollen verdeeld. Het is de kracht van delegeren die hier dient te regeren. Investeren in deze fase is dan ook belangrijk. Je kan als oprichter niet alles tegelijk. 

Wij als ervaren externe online marketeers stellen samen met jou de nieuwe groeistrategie op. Wij nemen je marketingteam bij de hand, reorganiseren, maken ze klaar voor de toekomst en implementeren gezamenlijk de nieuwe strategie.