Responsive Search Ads AdWords

responsive search ads

Google’s nieuwe Responsive Search Ads kunen 3 headlines weergeven en langere description lines

De nieuwe advertentie-indeling, biedt meer onroerend goed en combineert op dynamische wijze de koppen en beschrijvingen van een adverteerder.

Wat is er anders aan Responsive Search Ads?

Stel één advertentie in met meerdere koppen en een aantal beschrijvingen en Google begint met het dynamisch testen van combinaties om de combinatie te bedienen die het waarschijnlijkst wordt geacht het door de adverteerder aangegeven doel te bereiken. Dit is dus veel meer dan een standaard tekstadvertentie en wordt er gebruik gemaakt van nieuwe machine-learning.

Ze maken deel uit van het continuüm om modellen voor het leren van machines het werk van creatieve advertentie-optimalisatie te laten doen. Enkele van de initiatieven die hiervoor zijn genomen: dynamische zoekadvertenties, geautomatiseerde advertentiesuggesties (voorheen bekend als Ads Added by Google) en Google’s inspanningen in het afgelopen jaar om adverteerders te laten stoppen met handmatige A / B-tests en ten minste drie advertenties toe te voegen per advertentiegroep. Dit is hetzelfde concept, gewoon meer geautomatiseerd. En natuurlijk is er de push naar geautomatiseerde optimalisatie van advertentieroulatie.

Het argument voor het hebben van meerdere advertentie-opties is dat je advertentiegroepen de mogelijkheid hebben om in meer veilingen te concurreren wanneer er meer opties zijn voor de zoekwoorden om je advertenties te activeren. Het vereist ook meer controle over te geven aan de machines, die degenen die zich bezighouden met het strikt controleren van hun ad-test hier moeite mee hebben. Maar responsive search ads zijn slechts een indicatie dat de dagen van handmatige A / B-tests ten einde lopen en snel over zijn.

Een stimulans nodig om ze te proberen? Google geeft responsive search ads meer ad space dan uitgevouwen tekstadvertenties.

  • Vertoond maximaal drie koppen in plaats van twee.
  • Vertoond maximaal twee beschrijvingen van 90 tekens in plaats van één beschrijving van 80 tekens.

Advertentie-combinaties schrijven en ‘pinnen’

Adverteerders kunnen maximaal 15 headlines en vier description lines in een responsive search ad plaatsen. De andere velden zijn hetzelfde als uitgevouwen tekstadvertenties.

De extra regels en geautomatiseerde volgorde betekenen dat je alle verschillende combinatiescenario’s moet overdenken. Google stelt voor om uw eerste drie koppen te schrijven alsof ze samen (in elke volgorde) in de advertentie worden weergegeven.

Probeer de koppen van elkaar te onderscheiden door verschillende functies, voordelen, aanbiedingen, calls-to-action, enzovoort in de kijker te zetten.

De beste werkwijze voor responsive search advertenties: koppen schrijven die relevant zijn voor de zoekwoorden in de advertentiegroep en die tenminste één van de zoekwoorden in uw advertentiegroep in de koppen bevatten, blijft geldig.

Er is een optie om koppen en beschrijvingen te “pinnen” naar specifieke posities. Dit is met name handig voor adverteerders in gevoelige categorieën die bijvoorbeeld disclaimers vereisen. Houd er rekening mee dat als je slechts één headline of descriptionline op een positie vastzet, dit het enige is dat op die plek mag worden weergegeven. Het is mogelijk om een paar koppen of beschrijvingen vast te pinnen om meer flexibiliteit in de dynamische matching te bieden.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *