Wat is lokale SEO?

Wat is Lokale SEO?

Wat is lokale SEO?

Lokale SEO wordt toegepast om de zichtbaarheid van uw bedrijf in de zoekmachines op locatiegebaseerde zoekopdrachten te verbeteren. Dit zijn zoekopdrachten met geografische kwalificaties zoals stad, provincie, in de buurt van etc. Bij zulke zoekopdrachten maakt Google gebruik van de (geo)locatie van de persoon om zo zoekresultaten uit dat gebied te weergeven.

Waarom is lokale SEO belangrijk?

Lokale SEO is belangrijk, vooral als je een fysieke locatie of winkel hebt. Uit een onderzoek van Forbes blijkt dat 95% van de mobiele gebruikers hun mobiele apparaat gebruikt voor lokale zoekopdrachten. 61% van deze groep heeft het bedrijf ook echt bezocht. Het onderzoek van SearchEnginewatch toont aan dat 70% van de mobiele gebruikers, de lokale zoekresultaten gebruiken om vanuit Google het bedrijf meteen te bellen.
Op basis van bovenstaande onderzoeken valt te concluderen dat zichtbaar zijn op locatiegebasseerde zoekopdrachten, een cruciale wijze is om in contact te komen met potentiële klanten. Deze groep is voornamelijk opzoek naar producten of services die uw bedrijf aanbiedt in de regio waar jij je bevindt met jouw bedrijf, waardoor je er vanuit kan gaan dat dit gekwalificeerde leads zijn.
Een andere belangrijke reden om je website voor lokale SEO te optimaliseren is het bemachtigen van een plek in het lokale 3-pack van Google. Een begeerde plek, als het gaat om de resultaten van zoekmachines. Hieronder zullen wij kort toelichten wat een lokale 3-pack van Google is.

Wat zijn de Lokale 3-pack resultaten van Google?

Onder andere bij lokale zoekopdrachten weergeeft Google de populairste bedrijven in deze regio. De lokale 3-pack resultaten weergeven de adressen, telefoonnummers en richting links van drie van de populairste bedrijven uit deze regio.

Voordelen Lokale 3 –pack resultaten:

Volgens een studie van Moz klikte 44% van de mensen die lokaal hadden gezocht op een lokale 3-pack-lijst, terwijl slechts 8% ervoor koos om ‘meer lokale resultaten’ te laden. Dit laat zien dat mensen die zoeken naar lokale vermeldingen een keuze maken uit een van de beschikbare lokale 3-pack-opties. Hierdoor is het verkrijgen van deze plek waardevol, omdat het zorgt voor een enormale hoeveelheid verkeer en potentiele inkomsten. Een goede reden om lokale seo toe te passen.
Lokale SEO optimlisatie

3 tips om uw lokale SEO resultaten te verbeteren:

  1. Als je jouw bedrijfsadres niet is bijgewerkt of toegevoegd in Google Mijn Bedrijf en andere online telefoongidsen, wordt deze niet weergegeven wanneer een klant een zoekopdracht uitvoert met de bedrijfsnaam ‘in de buurt’ of ‘in * locatienaam *’.
  2. Zorg ervoor dat de NAP van jouw bedrijf (naam, adres en telefoonnummer) consistent is in alle online-directory’s waar u zich heeft gevestigd. Als er hier verschillen zijn, zal Google hoogstwaarschijnlijk voorkomen dat uw bedrijf wordt vermeld in het lokale 3-pack.
  3. Maak gebruik van citaten, door een website van een derde partij als referentiepunt te gebruiken. De citaat kan de naam, locatie of contactgegevens van uw bedrijf bevatten. Een backlink naar jouw website is niet vereist.
    Een voorbeeld van een citaat is een foodblog waarin jouw restaurant wordt genoemd als een goede plek om te dineren in uw stad. Hierdoor help jij Google begrijpen dat jouw bedrijf betrouwbaar is. Hierdoor vergroot je jouw kansen om een positie in de lokale 3-pak resultaat te verdienen.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *